تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و پارک علم و فناوری کرمانشاه

 

تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و پارک علم و فناوری کرمانشاه

 تفاهم نامه همکاری میان  اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و پارک علم و فناوری این استان، با امضاء علیرضا شایق و معصومه خان احمدی منعقد شد.  

 به گزارش لیزنا، در دیدار علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و دکتر معصومه خان احمدی پارک علم و فناوری این استان که  روز سه شنبه (۲۹ اردیبهشت)، در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه انجام شد،  تفاهم نامه همکاری میان  این دو سازمان منعقد شد.

 علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در مراسم امضاء این تفاهم نامه کتابخانه های عمومی را یکی از محورهای چرخه دانش و تحقق عدالت در توزیع اطلاعات خواند و گفت: کتابخانه های عمومی نقش موثری در توسعه علم و فناوری و برخورداری عادلانه مردم از علم و دانش دارند.

 

وی در ادامه امر تحقیق و توسعه را بخشی جدا نشدنی از دنیای جدید برشمرد و افزود: پارک های علم و فناوری ظرفیت های خوبی در حوزه پژوهشی و آموزشی دارند و بخشی از این پژوهش ها مرتبط با کتابخانه های عمومی و ماموریت های ما هستند لذا انتظار ما سوق دادن بخشی از این پژوهش ها به سمت کتابخانه های عمومی است.

 

شایق ضمن اعلام آمادگی جهت فراهم کردن فضاهایی برای مراکز رشد در کتابخانه های عمومی استان، اضافه کرد: تلاش ما خدمات رسانی بیشتر در مناطق محروم و حاشیه ای است و با همین نگاه سعی می کنیم در شهرستان ها نیز امکان استقرار مراکز رشد در کتابخانه های عمومی را فراهم کنیم.

 

راه اندازی کتابخانه های تخصصی در کشور، تجربه موفقی است

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی از اهداف مجموعه متبوع خود را راه اندازی کتابخانه های تخصصی خواند و تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه های تخصصی در کشور تجربه موفقی است و ما آمادگی داریم با تهیه منابع و کتاب های حوزه علم و فناوری توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه، چنین کتابخانه ای در استان راه اندازی کنیم.

 

شایق در انتهای صحبت های خود با اشاره به محدودیت فضاهای کتابخانه های در استان گفت: بسیاری از اقشار محروم امکان مطالعه در منزل را ندارند و تمام تلاش ما این است که با افزایش سرانه زیربنایی و فضای کتابخانه ای استان این مشکل را تا حدودی مرتفع کنیم.

 

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از مخاطبان و مراجعان به پارک های علم و فناوری هستند

در ادامه این جلسه دکتر معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری دوجانبه با کتابخانه های عمومی استان گفت: پارک علم و فناوری از سال ۸۶ در استان آغاز به کار کرده و علاوه بر توسعه زیرساخت ها و تحقیق در علوم و فناوری های نو به موضوع فرهنگ سازی نیز تاکید خاصی داشته که نقطه مشترک پارک علم و فناوری با کتابخانه های عمومی است.

 

وی دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را از مخاطبان و مراجعان به پارک های علم و فناوری عنوان کرده و ادامه داد: در واقع تمام مخاطبان ما مخاطبان کتابخانه های عمومی نیز محسوب می شوند.

 

خان احمدی در ادامه اجرای کارگاه و کلاس های آموزشی را یکی از زمینه های همکاری مشترک با کتابخانه های عمومی اعلام کرده و اظهار داشت: انتظار ما از کتابخانه های عمومی فراهم کردن فضا و شرایط مناسب در شهرستان ها است که بتوانیم بنیه علمی و فرهنگی استان را به خصوص مناطق کمتر برخوردار را هم تقویت کنیم.

 

وی در انتها همکاری دو جانبه کتابخانه های عمومی و پارک علم و فناوری را امیدوار کننده و الگویی خوب برای کشور خواند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!