تجلیل از نویسنده و نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر»

مراسم تجلیل از نویسنده و نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر»  نوشته یوسف احمدزاده،با همکاری اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  کرمانشاه در سالن همایش‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

 

 

 

X

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه،‌ مراسم تجلیل از نویسنده و نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر» نوشته یوسف احمدزاده، با همکاری اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه روز چهارشنبه بیستم خرداد با حضور علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه،‌ جعفر همتی مشاور عالی استاندار و مسئول پیگیری امور ایثارگران استانداری، مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان، نویسندگان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در ابتدای این مراسم گفت: تجلیل امروز صرفاً تجلیل از نویسنده این کتاب نیست بلکه تجلیل از تمام ارزش‌های والا و متعالی انسانی، خون‌ها و رشادت‌های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس است.

شایق در ادامه ضمن اشاره به پرداخت حرفه‌ای و زیبای این کتاب، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت کتاب انتقال احساس و فضای رویدادهای کتاب به خواننده است به شکلی که خواننده کتاب خود را در همان حال و هوا و فضا حس می‌کند.

وی نقطه قوت دیگر کتاب را انتقال حس عزتمندی و افتخار به خواننده خواند و ابراز داشت: این حس زمانی برجسته تر می‌شود که این مقاومت توسط عده‌ای نوجوان کم سن و سال و در اسارت دشمن صورت می‌گیرد که با تمام سختی‌ها و رنج ها ارزش‌ها و آرمان‌های خود را حفظ می‌کنند.

شایق همچنین امید بخش خواندن کتاب و پرهیز از اغراق گویی نویسنده متن کتاب را از منظر ادبی مورد بررسی قرار داد و گفت: نویسنده چنان واقع گرایانه به موضوعات پرداخته که تصور و تصدیق آنها برای خواننده بسیار راحت است.

جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری این مراسم گفت: حرف‌های صریح و دقیق دوران دفاع مقدس و رشادت‌های شهداء و ایثارگران را باید در کتاب‌هایی پیدا کرد که به قلم خود ایثارگران است.

همتی یکی از نقاط قوت کتاب را حضور خود نویسنده در بطن حوادث و رویدادها دانست و خاطر نشان کرد: برخی نویسندگان فقط به بیان پیروزی‌های دوران دفاع مقدس پرداخته اند و برخی دیگر نیز در مورد واقعیت‌ها اغراق یا سیاه نمایی کرده اند، اما حرف‌های صریح و دقیق را باید در چنین کتاب‌هایی پیدا کرد.

وی یکی دیگر از نقاط قوت کتاب را به تصویر کشیدن واقعیت‌ها آنگونه که بوده است دانست و خاطرنشان کرد: نویسنده حتی در تصویر کردن نیروهای عراقی نیز نیروهای خوب و بد آنها را تفکیک کرده است.

یوسف احمدزاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برای برگزاری این مراسم گفت: در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری با ایشان داشتم، معظم له از ادامه کتاب پرسیده و نسبت به این کار تاکید داشتند و همین موضوع سبب تسریع در نگاشتن و چاپ کتاب جدید شد.

وی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب را افتخاری بزرگ برای خود دانست و یادآور شد: این افتخار از دو جهت است اول اینکه ایشان رهبر، فقیه و عالمی بزرگ هستند و از سوی دیگر به این دلیل است که ایشان فردی ادیب و اهل کتاب هستند.

احمدزاده بیست و سه نفر را اشخاصی عنوان کرد که طالب هدایت بودند و هدایت شدند و شخصیت‌های کتاب بعدی را بیش از آن بیست و سه دانست و اضافه کرد: من امروز خوشحالم که در کرمانشاه هستم، جایی که شهر سیامک عطایی است، آزاده‌ای که علاوه بر راهنمایی و دوستی، در دوران اسارت معلم من نیز بود.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»، استقامت و پایمردی در زندان‌های استخبارات رژیم بعث توسط بیست و سه نوجوان با تمام سختی‌ها و رنج‌ها را متذکر شد و تصریح کرد: مردم عراق چنان ترسی از این سازمان مخوف داشتند که نام آن را آهسته می بردند، اما استقامت این بیست و سه نفر غرور صدام حسین، بعثی ها و استخبارات را در هم کوبید.

احمدزاده توجه به زوایای پنهان وقایع آن روزگار از زاویه دید دیگر حاضرین در واقعه را متذکر شد و خاطر‌نشان کرد: من تنها گوشه‌های کوچکی از لحظات مرگبار و وهم انگیز آن دوران را از زبان خودم گفته‌ام ولی نباید از روایت‌های آن بیست و دو نفر دیگر نیز غافل شد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از نویسنده کتاب و سیامک عطایی دوست و همرزم کرمانشاهی نویسنده، از کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه که در نقد و بررسی کتاب به صورت مکتوب شرکت کردند، تقدیر شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!